Dieta w specjalnych warunkach – #PoradyŻywieniowe

Utworzył: / piątek, 02 Marzec 2018 / Wskazówki żywieniowe
MLP Team-Bergstrasse Trainingslager 2014, Girona (SPA) am Sonntag 23.02.2014

Foto: M. Deines / PROMEDIAFOTO

Warunki zewnętrzne znacząco wpływają za indywidualne zapotrzebowanie zawodnika na składniki odżywczy. Przykładowo: im cieplej, tym więcej potrzebujemy wody – i odwrotnie. Kiedy jest upalnie, napoje przeznaczone dla sportowców powinny być nieco skoncentrowane (4% = 4 g węglowodanów na 100 ml). Spożycie węgli zwiększa się wówczas do optymalnej wartości. Wysoka temperatura powoduje także, że powinniśmy wybierać zimne napoje, które należy wypróbować na treningu.

Zwiększone zapotrzebowanie na minerały wynikające ze zwiększonej potliwości powinny być rekompensowane odpowiednimi posiłkami przed i po wysiłku, a także w trakcie, kiedy organizm nie jest wystarczająco „naładowany”. Wskazówka: warto postawić na precle. Są one doskonałym dostarczycielem węglowodanów (i niemal pozbawione tłuszczu) podobnie jak sole sodu, a zatem korzystnie wpływają na osmotyczność.

W przypadku chłodniejszych temperatur napoje sportowe powinny być mocniej skoncentrowane (8% = 8 g węglowodanów na 100 ml). Wszystko po to, by spożyć wymaganą ilość węglowodanów nawet w przypadku mniejszej objętości płynu. Kiedy jest zimno, należy pamiętać także o tym, by napój był ciepły.

Dodaj komentarz

DO GÓRY