Magnez – przyjaciel każdego sportowca

Utworzył: / poniedziałek, 07 Listopad 2016 / Wskazówki żywieniowe
0u08_8-produktow-bogatych-w-magnez

Chcąc świecić przykładem i być okazem zdrowia dla innych sportowców, nie możesz zapominać o kilku niezbędnych składnikach. Twoja dieta powinna być bogata w przeróżne składniki odżywcze, a jedną z kluczowych ról musi odgrywać magnez. To podstawowy, najważniejszy obok wapnia i potasu, pierwiastek w naszym organizmie. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twój układ krwionośny, naczyniowy czy też mięśniowy funkcjonował prawidłowo, nie wykluczaj go z przyjmowanych posiłków.

Nieocenione wsparcie

Pierwiastek jest obecny przy wielu reakcjach enzymatycznych, procesach syntezy i rozpadzie związków ATP. Istotny jest fakt, że magnez bierze także udział w syntezie białek mięśniowych i ich łączeniu z kwasami nukleinowymi. Ze względu na pomoc w trawieniu pokarmów sportowcy muszą zwrócić na niego szczególną uwagę. Dzięki temu mogą cieszyć się z szybkości jakości wykorzystywania tego procesu – następuje przyrost masy mięśniowej, dochodzi kolejne źródło pozyskiwania energii, a sam trening staje się bardziej efektywny. Zmagałeś się kiedykolwiek z bolesnymi skurczami? To są właśnie skutki niedoboru magnezu. Zaburzenia przepływu impulsów nerwowych powodują drżenia i kurcze mięśni skurcze naczyń wieńcowych i mózgowych (mogą prowadzić do nadciśnienia i przyspieszonej arytmii serca), które możesz jednak wyeliminować. Wystarczy, że ubogacisz swoją dietę w kluczowy pierwiastek, a przeszkody w treningach znikną.

Występowanie magnezu

Z racji tego, że magnez to jeden z głównych składników chlorofilu, szukaj go przede wszystkim w roślinach zielonych (więcej o chlorofilu możesz przeczytać TUTAJ). Poza tym, bogate w ten składnik są kasza gryczana, orzechy, zboża oraz suszone nasiona roślin strączkowych. U „normalnego” człowieka dzienne zapotrzebowanie wynosi ok. 3-4,5 mg magnezu na każdy kilogram ciała – u sportowca może być ono nieco większe. Aby mieć pewność, że przyjmujesz właściwą ilość i nie narażasz się na niedobory, warto wzbogacić dietę o suplementy. Szczególnie cenionym jest chelat aminokwasowy, który szybko się wchłania i zapewnia sportowcowi wymaganą dawkę. Jeśli jesteś podczas wysiłku bądź na zewnątrz panują upały, dobrze jest mieć przy sobie wysokomineralizowaną wodę – w ten sposób także dostarczasz organizmowi niezbędnych składników. Uzbrojony w magnez będziesz mógł ćwiczyć na pełnych obrotach i uchronisz się przed występowaniem różnych dolegliwości.

Dodaj komentarz

DO GÓRY