Regularne posiłki kluczem do sukcesu!

Utworzył: / czwartek, 22 Wrzesień 2016 / Wskazówki żywieniowe

Spożywasz regularnie pięć posiłków każdego dnia? Brawo – właśnie odkryłeś klucz do sukcesu! Jeśli jadasz niewielkie porcje o określonych godzinach w odstępach nie większych niż trzy godziny, działasz korzystnie dla swojego metabolizmu. Kto trzyma się tych zasad, cieszy się zgrabną sylwetką i siłą na starty w zawodach. Wyeliminuj wszelkie choroby i działaj tak, jak tego potrzebujesz.

Twój sposób na zdrowy organizm

Niektórzy wychodzą z bardzo błędnego założenia, że pozbycie się zbędnych kilogramów jest możliwe poprzez ograniczenie ilości posiłków. Wydłużanie przerw pomiędzy kolejnymi racjami żywieniowymi sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej, czyli efektowi odwrotnemu do zamierzonego. Z czego to wynika? Organizm stara się „przetrwać” dłuższy czas bez posiłku, magazynując zapasy. Nie można zapominać także o tym, że niewłaściwe jest jedzenie na zapas. Mnóstwo obfitych posiłków sprawi, że tyko część z nich przełoży się na potrzebną energię, a reszta będzie przyswajana jako tkanka tłuszczowa. Kolejne kilogramy będą przybywać, a Ty będziesz odczuwał głód tak jak do tej pory. Regularne spożywanie niewielkich ilości zapobiegnie powstawaniu nadwyżki – to recepta na poprawę metabolizmu.
Jeśli stawiasz na odżywianie o określonych porach każdego dnia wpływasz nie tylko na swoją sylwetkę, ale i na lepsze przyjmowanie składników pokarmowych. Dostarczane systematycznie są właściwie wykorzystywane, dzięki czemu Twój organizm ma wszystko, czego potrzebuje, do prawidłowego rozwoju. Pamiętaj o tym, że nie musisz zmieniać ilości spożywanych pokarmów – wystarczy zmiana częstotliwości i zmniejszenie jednej porcji na talerzu. To także sposób na poprawę parametrów krwi. Poziom trójglicerydów i cholesterolu zmniejsza się, jeśli odżywiasz się w regularnych godzinach. A co z kwestią cukru? Wzrasta przy każdym posiłku, dlatego należy zadbać o to, aby nie spadł ani nie przekroczył optymalnej granicy. Gdy jego ilość będzie zbyt duża, Twój organizm zacznie wydzielać insulinę, a sama nadwyżka przemieni się w glikogen – w prostej drodze powstaje to do magazynowania się tłuszczu. Wiesz już, co zrobić, aby uniknąć zgubnych skutków niewłaściwej diety!

Jakiego schematu warto się trzymać?

W ciągu dnia staraj się trzymać zasady pięciu posiłków z przerwami nie dłuższymi niż 3 godziny. Najważniejsze z nich to śniadanie i obiad. Pierwszy z nich jest najważniejszy i powinien zapewnić ok. 25% dziennego zapotrzebowania, z kolei drugi 35%. Najlżejsze ma być drugie śniadanie oraz podwieczorek – zaledwie po 10% wymaganej racji pokarmowej. Jeśli chodzi o kolację, należy ją spożyć nie później niż na 2-3 godzin przed snem. Zadbaj o to, by był to lekki posiłek nieprzekraczający 20% wymaganej dawki kalorii. Do dzieła – od jutra działaj już zgodnie z planem!

Dodaj komentarz

DO GÓRY